5 podstawowych zasad budowania marki osobistej | na-etacie.pl
issue
Dziękujemy
Wiadomość została wysłana
Wyślij nam wiadomość
Adres email Podaj email Niepoprawny format adresu email
W czym możemy pomóc? Wpisz treść zgłoszenia
5 podstawowych zasad budowania marki osobistej

5 podstawowych zasad budowania marki osobisteja

Marka osobista - zwana w branży "personal brandingiem" - to wrażenia, które masz wywoływać i wywołujesz w innych osobach. To zespół doświadczeń, które fundujesz swoim słuchaczom oraz to, co później powiedzą o Tobie swoim znajomym. Jeśli zatem reprezentujesz firmę własną osobą, jest to nie taki mały szczegół, o który należałoby zadbać

Personal branding - co to jest?

Odrobina teorii na początek. Personal branding to wizerunek danej osoby, na który składają się jej cechy charakteru, emocje, wygląd, gestykulacja. Jeśli nadal temat nie brzmi dla Ciebie znajomo, to przywołaj postać znanego polityka. Wszystkie uczucia, które w Tobie wywołuje, to właśnie marka osobista. Dzięki niej może przekonać Cię do swoich poglądów, albo wprost przeciwnie, do nich zniechęcić. Jak budować markę osobistą? Podobnie do tworzenia wizerunku firmy, z tym wyjątkiem, że marką jesteś Ty sam w sobie. Zatem, to od czego należy bezwzględnie zacząć, to strategia.

Marka osobista - planowanie

Personal branding - zasady

  • Określ cel
    Odpowiedz sobie na pytanie, jaką rolę chcesz pełnić. Jakie wrażenia chcesz wywoływać na innych osobach? Jaką wartość chcesz im przekazać? Kiedy będziesz już to wiedzieć, określ swoją misję.
  • Analiza SWOT
    Doskonale znasz swoje mocne strony, jednak to dzięki świadomości tych słabych, jesteś w stanie pracować nad sobą i stawać się lepszą wersją samego siebie. Jeśli nie możesz wyeliminować swoich słabości, na pewno możesz je ograniczyć. Najlepiej usiądź i spisz na kartce swoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia. Nie rozpisuj się, w każdej kategorii umieść od 3 do 5 cech
  • Określ grupę docelową
    Sporządź persony swoich odbiorców. Inne treści będziesz musiał dostosować do odbiorców w wieku 20-30 lat, a inne dla osób z przedziału 40-50. Wczuj się w ich skórę i zastanów się, jakie argumenty przemówiłyby właśnie do nich.
  • Twój indywidualny język komunikacji z odbiorcami
    W jaki sposób będziesz komunikować swoją wizję świata? Język pozwala na komunikację z odbiorcami i robi z nich klientów, dlatego uważnie dobieraj słowa. Jeśli będziesz używać niezrozumiałego dla innych odbiorców języka, raczej nie zyskasz fanów i słuchaczy. Pamiętaj o tym, że komunikować można się również przez internet - język, w którym będziesz prowadzić bloga jest równie ważny, jak to co mówisz w rzeczywistości. Wybierz kanały, z których będziesz korzystać (Facebook, LinkedIn itd.)
  • Reprezentacja
    Jeśli decydujesz się na budowanie marki osobistej, jest to równoznaczne z jednym - swoją osobą będziesz reklamować własną firmę/biznes. Będzie to od Ciebie wymagało częstego przedstawiania się i opisywania tego, czym się zajmujesz, dlatego przygotuj sobie formułkę (elevator pitch - półminutową prezentację), w której przedstawisz siebie i opiszesz swoją firmę. Nie zapominaj, że liczy się nie tylko to, co mówisz, ale i jak mówisz. Zawracaj uwagę na swój ton, postawę oraz wygląd.
Określ cel

Personal branding - gdzie szukać materiałów?

Personal branding to modne pojęcie w marketingu. Sporo materiałów na jego temat znajdziesz w sieci. Szkoleniowcy, marketerzy i osoby zajmujące się coachingiem publikują na jego temat niemało materiałów. Możesz również wybrać się na szkolenie z zakresu budowania marki osobistej. Wystarczy, że wpiszesz tę frazę do wyszukiwarki, a otworzą się przed Tobą możliwości.

5 podstawowych zasad budowania marki osobisteja

Marka osobista - zwana w branży "personal brandingiem" - to wrażenia, które masz wywoływać i wywołujesz w innych osobach. To zespół doświadczeń, które fundujesz swoim słuchaczom oraz to, co później powiedzą o Tobie swoim znajomym. Jeśli zatem reprezentujesz firmę własną osobą, jest to nie taki mały szczegół, o który należałoby zadbać

Personal branding - co to jest?

Odrobina teorii na początek. Personal branding to wizerunek danej osoby, na który składają się jej cechy charakteru, emocje, wygląd, gestykulacja. Jeśli nadal temat nie brzmi dla Ciebie znajomo, to przywołaj postać znanego polityka. Wszystkie uczucia, które w Tobie wywołuje, to właśnie marka osobista. Dzięki niej może przekonać Cię do swoich poglądów, albo wprost przeciwnie, do nich zniechęcić. Jak budować markę osobistą? Podobnie do tworzenia wizerunku firmy, z tym wyjątkiem, że marką jesteś Ty sam w sobie. Zatem, to od czego należy bezwzględnie zacząć, to strategia.

Marka osobista - planowanie

Personal branding - zasady

  • Określ cel
    Odpowiedz sobie na pytanie, jaką rolę chcesz pełnić. Jakie wrażenia chcesz wywoływać na innych osobach? Jaką wartość chcesz im przekazać? Kiedy będziesz już to wiedzieć, określ swoją misję.
  • Analiza SWOT
    Doskonale znasz swoje mocne strony, jednak to dzięki świadomości tych słabych, jesteś w stanie pracować nad sobą i stawać się lepszą wersją samego siebie. Jeśli nie możesz wyeliminować swoich słabości, na pewno możesz je ograniczyć. Najlepiej usiądź i spisz na kartce swoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia. Nie rozpisuj się, w każdej kategorii umieść od 3 do 5 cech
  • Określ grupę docelową
    Sporządź persony swoich odbiorców. Inne treści będziesz musiał dostosować do odbiorców w wieku 20-30 lat, a inne dla osób z przedziału 40-50. Wczuj się w ich skórę i zastanów się, jakie argumenty przemówiłyby właśnie do nich.
  • Twój indywidualny język komunikacji z odbiorcami
    W jaki sposób będziesz komunikować swoją wizję świata? Język pozwala na komunikację z odbiorcami i robi z nich klientów, dlatego uważnie dobieraj słowa. Jeśli będziesz używać niezrozumiałego dla innych odbiorców języka, raczej nie zyskasz fanów i słuchaczy. Pamiętaj o tym, że komunikować można się również przez internet - język, w którym będziesz prowadzić bloga jest równie ważny, jak to co mówisz w rzeczywistości. Wybierz kanały, z których będziesz korzystać (Facebook, LinkedIn itd.)
  • Reprezentacja
    Jeśli decydujesz się na budowanie marki osobistej, jest to równoznaczne z jednym - swoją osobą będziesz reklamować własną firmę/biznes. Będzie to od Ciebie wymagało częstego przedstawiania się i opisywania tego, czym się zajmujesz, dlatego przygotuj sobie formułkę (elevator pitch - półminutową prezentację), w której przedstawisz siebie i opiszesz swoją firmę. Nie zapominaj, że liczy się nie tylko to, co mówisz, ale i jak mówisz. Zawracaj uwagę na swój ton, postawę oraz wygląd.
Określ cel

Personal branding - gdzie szukać materiałów?

Personal branding to modne pojęcie w marketingu. Sporo materiałów na jego temat znajdziesz w sieci. Szkoleniowcy, marketerzy i osoby zajmujące się coachingiem publikują na jego temat niemało materiałów. Możesz również wybrać się na szkolenie z zakresu budowania marki osobistej. Wystarczy, że wpiszesz tę frazę do wyszukiwarki, a otworzą się przed Tobą możliwości.



Pozostałe artykuły

Witryna Na-etacie.pl wykorzystuje pliki cookies w celach analitycznych, reklamowych i do realizacji usług. Pliki cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies znajdziesz w  polityce cookies.
Witryna Na-etacie.pl wykorzystuje pliki cookies w celach analitycznych, reklamowych i do realizacji usług. Pliki cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies znajdziesz w  polityce cookies.